Дидактичний матеріал

Світ професій
Тема: Гра-мандрівка “Світ професій”
Мета:
― розширити знання учнів про професії;
― розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість,
кмітливість;
― виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до людей праці.
Обладнання:, ребуси, кубик, малюнки, картки з прислів’ями, предметні малюнки до професій,картки до «асоціативного куща».
                                                                                     Хід гри

І. Організація класу.
― Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну Професій, в країну чудову.
Що нас чекає – ще нам невідомо.
Рукою легенько я лиш махну
І в гру цікаву вас всіх поведу.
(Слайд 1)
ІІ. Мотивація.
а) ознайомлення з темою гри. На дошці записані слова Вольтера:
(Слайд 2 )
• Жити – значить працювати
• Праця є життя людини.

ІІІ. Оголошення теми гри.
1. Технологія “Мозковий штурм”. Уявімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?
― Не працює електрик … (немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, комп’ютер).
― Не вийшов на роботу пекар … (усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків).
― Вирішив відпочити машиніст …(потяги не прийшли вчасно в пункт призначення, а значить хтось запізнився на ділову зустріч, не приїхав вчасно додому ).
― А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу? (Не буде з чого пекти хліб, виробляти масло, сир тощо).

(Слайд 3)
Життя ― це праця і бережливість.

2. Слово вчителя:

Минає рік, минає два,
Минає 10 літ –
І школа двері відчиня
І виряджа у світ.
І ти, мій друже,
З того дня
Не безпородне пташеня,
А соколя, якого жде

Незвіданний політ.
Як тільки вийдеш за поріг,
Лишивши рідний клас,
Чимало сонячних доріг
Тобі укаже час ―
Професій безліч з краю в край.
М. Упеник.

― Сьогодні ми поговоримо про деякі з безлічі професій.

ІV.Виступ підготовлених учнів
1 –й учень
Професія будівельника (Слайд 4,5 )
Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися від негоди. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння з’явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких матеріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні й красиві. Поступово люди навчилися створювати матеріал для будівництва. Одним із найдавніших будівельних матеріалів є добре усім відома цегла. Цегла й нині – найпоширеніший будівельний матеріал. Вона не боїться вогню, вологи, вітру. Робота муляра на перший погляд здається нескладною, але він творить справжні дива з окремих цеглин зводить красиві, міцні споруди.

2 – й учень Муляр плечима торкнувся хмаринки!
Дім нам будує – не згає й хвилинки.
Рівно виводить він стіни в будові.
В нього підручний на поготові –
Кран величезний. Сьогодні ще зрання
Цеглу доставив на риштування.
Кран беручкий, працювать не ліниться.
В муляра швидко робота скінчиться:
Ось домурує останню цеглинку
І заховається геть за хмаринку
                                      М. Познанська.

Багато цікавих задумів у будівельників. Професія муляра ще багатьом – багатьом принесе радість, славу і шану від людей.

3 – й учень  (Слайд 6,7)
В народі кажуть : “Білий хліб росте у чорній землі”?
Це вже професія хлібороба.
Саме він перетворює чорне поле у зелене: коли сходить посіяне зерно. Зелене перетворюється у золоте – коли достигають колоски. Золоте стає білим – коли із зерна виготовляють борошно. А ось коли хліб випечений – біле перетворюється на рум’яне.

4- й учень
Хлібороби
Честь і слава хліборобам,
Що живуть в моїм селі!
Хлібороби хліб нам роблять,
Знайте й ви про це, малі.
В пору літню, в час осінній,
Навесні – в гарячий час
Косять, жнуть вони і сіють,
Лан орють – у котрий раз!
Хлібороб на своїм полі
Нам вирощує врожай.
Пшениці шумлять на волі –
Де початок їм де край?
А їсте ви паляницю,
Калачі смачні їсте ―
Не забудьте уклониться
Хліборобові за те!
                                  М.Познанська

Земля плодовита починається у працьовитій руці хлібороба. Хліб ― праця багатьох людей. І їхня праця потрібна завжди і скрізь. Без хліба немає життя на землі.
5 –й учень  (Слайд 8,9)
Металургійна і гірничодобувальна промисловість є візитною карткою нашого міста. Професія металурга та гірника є водночас найважчою і найпочеснішою. Тому, що без металу, який вони виливають не можна виготовити ні літаків,ні трамваїв, ні верстатів, ні машин, ні скальпель хірурга, ні навіть маленької голочки для швачки.
6 – й учень
Чарівник ти по металу,
Сплавів пан складних,
Ти з них досить вдало
Чудеса як джин твориш.
Літаки, ракети та машини
Все виходить з твоїх рук.
Труд свій ти даруєш людям
Справжній майстер металург.
7- й учень (Слайд 10,11)
Хто ж так смачно нам варить і пече?
Звичайно –це
Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку.
Готує нам він холодник
І запікає бабку.
Смачний у кухаря пиріг,
Чудова каша манна.
Він дбає про здоров’я всіх, —
Йому подяка й шана
                                         М.Познанська

8 – й учень
Професія кухаря дуже відповідальна. Він знає всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько попоїсти. І тоді ми звертаємося до кухаря!
Дітвору він добре знає,
Її щедро пригощає,
Бо уміє готувати,
Ще й уміє подавати:
На обід і на вечерю
Борщ, котлети і печеню,
А хто любить солоденьке —
Тому тортика й варенька,
Тістечка й киселику,
Пряника й крученика.
Усього він наготує,
Всіх з любов’ю почастує
Д.Чередниченко.

9 –й учень  (Слайд 12,13)
Професія токаря потрібна і відповідальна. Він виточує різні деталі на спеціальних верстатах.
Співає пісеньку й співа
Верстат у токарів;
Які в тій пісеньці слова?
У ній немає слів.
Та в ній звучить – хай знає всяк –
Подяка токарям:
Без них, малята, аж ніяк
Не обійтися нам!
Бо навіть вдома, де живеш,
Приглянься до речей:
Ти працю токаря знайдеш
Хоча б в замку дверей.
Здається, просто річ така,
Як гайка чи гвинти, ―
Без них не зробиш літака
І поїзду не йти…
Деталі точать токарі,
В цеху стоять у ряд.
І кожному о цій порі
Співа його верстат!
                            М.Познанська
Отож скрізь і всюди нам зустрічається робота токаря. І для телевізора, і для магнітофона, і для пральної машини, і для велосипеда, і для трактора деталі виготовив токар. Наша книжка і газета, одяг і взуття теж не обходяться без токаря.

10 – й учень  (Слайд 14,15)
А хто ж шиє нам такий гарний одяг?
Це вже професія кравця. Всі ми любимо гарно одягатися. Платтячка, блузки, костюми, штани, спідниці – все це і багато інших речей – робота кравця.
Є правило кравецьке просте:
Сім раз відмір, а раз відріж!
І, щоб костюм пошить по зросту,
Потрібно мірку знять раніш…
Твій одяг вийде мов картинка:
Все по тобі-рукав і спинка.
Тож на примірці – так годиться ―
Стій рівно і не смій крутиться! М.Познанська
11 –й учень
Професія кравця, дуже відповідальна і цікава. А яку фантазію він має!
Адже кожна одежина повинна бути особливою і гарною: на всі наші смаки.
Для Марічки, для Оленки
Шию платтячка гарненькі,
Шию я штанці для Гриця,
Для бабусі – рукавиці
А для мами і для тата –
По костюмові до свята.

Розповідь вчителя і медичної сестри
(слайд 16,17)
А хто лікує всі хвороби? Виписує нам різні ліки?
Учитель Лікар лікує, хвороби в дитини,
Біль головний може зняти в людини.
Лікар уміє усіх лікувати,
Знає, як раду хворобам давати.
                                               Н. Красоткіна
Звичайно ― це лікар. Лікувати людей це дуже відповідальна робота, тому у кожного лікаря є надійний помічник – медична сестра,яка виконує все, що призначає лікар. В нашій школі також працює медсестра, Ануфрієва Світлана Василівна,яка і розповість нам про обов’язки медичної сестри.
Слово вчителя : А зараз ми мандруємо далі, і познайомимося з ще однієї професією, і разом з тим – відпочинемо .
РУХАНКА
Назву якої професії ви почули в пісні ?
V. ІГРИ
1.Розгадування загадок.
На сторонах куба загадки про професії.
а) Хто розносить нам листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він? ….. (Листоноша)

б) Вміє вправно рахувати,
Людям здачу видавати.
Зошит, книгу, олівець —
Видає нам ….. (Продавець)

в) Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає …
Для рослинок – чарівник,
Любить землю ….. (Садівник)

г) Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин — ….. (ветеринар)

д) Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти.
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник …. (військовий)

е) Судно, скарб, людей, печери…
В мулі залишки галери …
Відшукає все це враз
Під водою ….. (водолаз)

2. Гра «Звідки я?» (за малюнком пізнати професію)

Комп’ютер – програміст;
Ковзани – фігуристка;
Жезл – міліціонер;
Шприц - медсестра;
Ополоник – повар;
Ножиці – перукар, швачка;
Майстерок – будівельник;
Фотоапарат – фотограф;
Мольберт – художник;
Валик – муляр;
Мітла – двірник;
Калькулятор – економіст, бухгалтер;
Ваги – продавець;
Кермо – водій.
3. Складання прислів’я. Робота в групах (на парті картки зі словами)
— Мала, працює, а, й, бджола, та.
Бджола мала, а й та працює.
— Праця, безділля, маленька, краща, за, велике
Маленька праця, краща за велике безділля.
— Годує, а, лінь, праця, марнує
Праця годує, а лінь марнує.
— Діла, гуляй, зробив, сміло
Зробив діло – гуляй сміло.
— Вернуть, руки, гори, роботящі
Роботящі руки гори вернуть.
— Труда, без, нема, плода.
Без труда нема плода.
— Гриба, не, нагнувшись, знайдеш, не
Не нагнувшись , гриба не знайдеш.

4. Гра “Закінчи речення”:
Презентація № 2
1.Виступає в театрі …(артист)
2.Літає в космос ….(космонавт)
3.Ловить рибу… (рибалка)
4.Вчить дітей ….(вчитель)
5. Робить двір чистим …(двірник)
6. Лікує людей …(лікар)
7.Робить зачіски …(перукар)
8. Шиє одяг … (швачка)

5. Гра «Крок до успіху» (на кожен крок – слово – назва професії )

6. Гра “Вгадай слово”
Ворона заглядала в книжку і залишила в де - яких словах “кар”. Відгадайте ці слова.
— — кар (лікар)
Той, хто лікує людей.
— — кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.
— — — кар (казкар)
Той., хто знає багато казок.
— — — кар (друкар)
Фахівець, який працює в видавництві.
— — — кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.
— — кар (перукар)
Фахівець, який робить чудові зачіски.

7.Технологія “Асоціативний кущ ” (в групах)
• Детектив — розслідування, злочин, книга;
• Бібліотекар — читання, книги, сторінки;
• Художник — олівець, малювання, фарби;
• Шофер — автомобіль, вантаж, колеса;
• Хлібороб — поле, пшениця, комбайн;
• Кондуктор — трамвай, білет, зупинка;
• Швачка – голка, одяг, нитка

ІV. Підсумок гри
1. Гра “ Продовжи слово ”. Придумати професію на кожну літеру.
П — пожежник;
Р — рибалка;
О — охоронець;
Ф — фотограф;
Е — електрик;
С — садівник;
І — історик;
Я — яхтсмен.
2. Слово вчителя.
Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло.
Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз:
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи тесляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!





Урок з математики 3 клас
https://docs.google.com/document/d/1yTVo9LEaZuYSD_DUl1KzQOJLyNSu5XFhRC42GzOsO04/edit






П’ЯТЬ ІНСТРУМЕНТІВ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ



 1. Питайте та спостерігайте

Часом ми звикаємо постійно казати дітям про те, що їм треба робити, і до дрібниць пояснюємо будь-які цікаві для них теми. Однак найефективніша стратегія розвитку мислення передбачає постановку відкритих запитань («Як ти думаєш, чому він вчинив саме так?») і спостереження («Дивовижно, подивися, як розквітає це дерево»). Коли розмова відкрита, дитині доводиться більше думати. Образно кажучи, ви кидаєте дитині м’яч, а вона пасує його назад.

2. Питайте: «Звідки ти це знаєш?»

Це просте запитання допомагає дітям усвідомити їх власну здатність міркувати. Як тільки ваша дитина пояснить, звідки й чому вона знає що-небудь, прийміть її інформацію та продовжуйте ставити запитання, що розкриватимуть її припущення. Навіть якщо ваша дитина щось розуміє неправильно, ваші запитання допоможуть їй дійти істини. Якщо казати дітям, що вони помиляються, це одразу ж паралізує їх мислення.

3. Обговорюйте переконливі й непереконливі аргументи

У міру дорослішання дітей оточуючі люди постійно будуть наводити їм аргументи і в чомусь переконувати — по телебаченню, у журналах, на дитячому майданчику й навіть удома. Тому якщо інша дитина на перерві наказує вашій дитині віддати їй гроші, бо «так тут заведено», допоможіть своїй дитині сформулювати, чому такий аргумент поганий.

4. Повторюйте: інформація не є істиною

Інформація — це просто інформація, лише люди можуть перетворити її на знання. Коли ваша дитина перейде в середні класи й візьметься за вирішення складніших завдань, допоможіть їй зрозуміти, що жоден веб-сайт, телевізійна передача або стаття самі по собі не можуть дати їй повну та правдиву інформацію про питання, які її цікавлять. Як тільки ваша дитина почне детальне вивчення й дослідження, допоможіть їй визначитись і вибрати потрібні джерела. Попросіть сформувати її власну точку зору, засновану на доказах, а не тільки на емоціях.

5. Проявляйте повагу до опонентів

Якщо ви не згодні з позицією або думкою іншої людини, поясніть, чому ви не згодні, але намагайтесь не ображати опонента. Демонструйте повагу до людей, чиї ідеї відрізняються від ваших, тоді це допоможе дитині зрозуміти, що можна мислити критично і при цьому успішно соціально взаємодіяти з іншими людьми.





Комментариев нет:

Отправить комментарий